Iklan

Wednesday, November 10, 2010

Cloth Diapers

Assalamualaikum n selamat pagi semua..cee..mcm la ramai yg baca blog aku..arini awal pagi aku buka blog..mcm dah nak addict je..nasib si arissa rania tdo lg..kalo x, xde can la mama nak berblog..tp jap lagi bangun la tu, dah time2 dia bgn..

arini nak cite pasal cloth diapers la..hehehe..sambil promote2..kenapa la dari awal aku xmau try cloth diapers ni..mmg dulu pikir mahal, tp bila dah beli, xde la terasa pun..bulan ni xbeli pun lagi pampers kat aliff..aliff hampir fully cd..tp xcukup stok lg..satu hari pakai 1 pampers je skrg..tu pun mlm..sbb mama malas nak bgn tukar..aliff ni kencing kuat juga, so 4 jam sekali CD akan ditukar..dalam sehari aliff pakai 3-4 CD la..arissa kdg2 je pakai..sbb nnti yg aliff punya CD akan dapat kat arissa juga..

aku start terpikir nak jual CD ni masa pregnant arissa 9 bln dah..tp sibuk nak bersalin, xsempat la cari byk sgt info pasal CD ni..pas bersalin baru aku start beli nak try n jual..aku try 10 pcs dulu..1st customer aku jiran sebelah rumah ni..pastu jiran sebelah lagi lak try.. aku pun bg aliff pakai jg..kalo kita xde pengalaman cmne nk citer kat org kan..ada la juga org beli..rezeki anak kan..yg paling wat aku makin semangat nak jual lg pas jia order kat aku 10pcs..terus aku order kat supplier, pdhal jia xbayar pun lg..watnye jia kansel, abis aku..hahah..start pada tu aku akan order 20-30 pcs CD..alhamdulillah la..rezeki anak2 org kata..lepas la susu kalo time sesak2 tu..boleh la aku nk beli apa aku nk..baju utk anak2 ke..boleh la sket2...bukan la byk pun..

byk citer pasal CD ni, tp xpela..pnjg sgt bosan lak..sapa2 nak berjimat tu, blh la try CD ni..bukan saja jimat, malah kita kurangkan sampah kat dunia ni..pampers tu menyumbangkan sampah ketiga terbanyak kat dunia ni tau..lgpun pampers aka lampin pakai buang tu ada bahan kimia..sampai bila la kita nak dedahkan anak2 kita dgn bahan2 kimia tu.. apa2 pun, jom berCD kawan2..

2 comments:

  1. oit nama aku lagi....hehhehe....
    kiranya aku lah org yg plg byk order ngan ko yerk...suka suka...hehehhe
    skrg aku pun dah kurang beli pampers kat anak aku..sebulan 1 beg jer....nk pakai jalan2 dan anto umah pengasuh..mlm2 ngan ari cuti pakai CD...
    "perlu rajin utk berjimat"

    ReplyDelete
  2. ada gak yg order skli 10 pcs..aritu pedot order 10pcs gak..ayat tu btoi..perlu rajin utk berjimat..

    ReplyDelete