Iklan

Friday, November 19, 2010

masak-masak

Arini aku agak rajin..aku masak..plus ada daging korban jiran sebelah bagi..tp mcm biasa la..jenuh mencari resepi dalam buku resepi..belek punya belek, aku nampak resepi daging masak asam pedas..aku tgk senang je cara dia..so aku pn minta hubby belikan apa2 bahan yang xde..lama juga la aku nk wat bnda tu..1 step aku wat, arissa nangis, aku stop..samapai la hubby balik, baru aku start masak..

senang jugak la resepi ni..tp aku xde 1 bahan, iaitu daun kesum..xbubuh la..aku rs mcm masin, tmbh le air..dh mcm kureng sket..lm sgt aku masak, jd kuah pun kurang..sbb aku nk tunggu daging tu sampai empuk..tp ok jg daging tu,, xde la liat sgt..liat sket je..aci kot..hehe...kat bwh ni hasil kerja aku..sian hubby aku..jarang dpt mkn air tgnku ni..hehe..nk sllu rasa, kn la balik awal tolong jg anak ye..

1 comment:

  1. aku pun cm ko gak..tak reti sgt nk masak nii..main belasah jer..jadi lah buat mkn2 sendiri..
    wah asam pedas dging..aku tak penah buat....

    ReplyDelete